Eerste werkdag - Reisverslag uit Coruche, Portugal van Esther Wijma - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Coruche, Portugal van Esther Wijma - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 Mei 2015 | Portugal, Coruche

Hallo allemaal,

Alweer een dag voorbij. Vanochtend om 7.00 uur begonnen met werken, dit omdat het dan het koelste moment van de dag is. De geiten worden gemolken van 2.00-7.00 uur en daarna moet alles schoongemaakt worden, dit was dus mijn taak voor vandaag. Aan de buitenkant van de melkstal lopen de geiten en hier moest dus alle stront en urine weggeveegd worden. Daarna was de melkstal aan de beurt, deze moest hierna ook nog schoon gespoeld worden. Omdat ik zo druk en geconcentreerd bezig was, viel ik met één voet midden in de put (waar alle viezigheid enzo in komt), dus ik had een zeiknatte, vieze voet. Mijn andere schoen was ook al nat geworden van het spuiten, dus ik heb maar even andere schoenen aangedaan.
Sommige geiten worden verkocht en gaan dan naar een andere boerderij, deze geiten moeten dan eerst uit de stal gehaald worden waar ze daarna in een grote bak gezet worden (om zo later in een andere kar geladen te worden). Ik heb even gekeken hoe dit wordt gedaan. Daarna was er tijd voor pauze en na de pauze heb ik geholpen met het vaccineren van een groep geiten. De laatste 15 geiten heb ik zelf mogen vaccineren, super cool om te doen!!
Om te checken of er nog nieuwe lammeren waren geboren heb ik een paar keer vandaag de hele stal bekeken, maar er zijn tot op heden nog geen nieuwe lammeren geboren.

De honden heb ik nu onder mijn hoede, dus ik moet ervoor zorgen dat ze drie keer per dag eten krijgen, super leuk om te doen en wat zijn het toch een schatjes!!

Rond 18.00 uur heb ik de twee lammetjes die er al wel zijn de fles gegeven. Dit ging erg goed, ze dronken al meer dan eerder, van 150 ml naar 200 ml gegaan. Morgen maar even kijken hoeveel ze dan drinken, maar ze groeien goed en dat is belangrijk!

Voor de rest vandaag ook wat kunnen relaxen en natuurlijk een siesta gehad, want met deze warmte word je best wel moe. Verder de afwas nog gedaan en een was gedraaid, het is bijna hetzelfde als thuis haha xD

Zometeen weer even wat eten en dan niet al te laat opbed want morgen gaat de wekker weer om 6.15. Fijne avond!

Liefs Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hee, mijn naam is Esther Wijma en ik ben 24 jaar. Voor mijn opleiding ga ik voor 5 weken naar Portugal om daar op een geitenmelkerij bedrijf ervaring op te doen! Via deze site hou ik jullie op de hoogte van mijn belevenissen, veel plezier met het lezen van mijn verhalen!

Actief sinds 22 Mei 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 4087

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: