Werkdag 4 en 5 - Reisverslag uit Coruche, Portugal van Esther Wijma - WaarBenJij.nu Werkdag 4 en 5 - Reisverslag uit Coruche, Portugal van Esther Wijma - WaarBenJij.nu

Werkdag 4 en 5

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 Mei 2015 | Portugal, Coruche

Boa noite,

Weer twee dagen voorbij, oftewel tijd voor een update.
De lammerperiode is nu echt begonnen, al veel lammeren geboren. Veelal geitjes, dus hier moest ik de oormerken in doen. Eerste keer was toch wel even wat eng, maar daarna begon het wel te wennen en gaat het dus steeds beter. Ik krijg er al een soort van routine in (mag ook wel na 5 dagen werken haha xd). Omdat er nu steeds meer lammetjes bijkomen is de melkmachine inmiddels in gebruik, want anders is het niet bij te houden om alle lammeren te voeren, mooi systeem!

Ik vermaak me dus nog steeds prima en ik merk dat ik steeds meer mijn eigen plekje hier wat begin te krijgen. Alleen ben ik wel erg klungelig de afgelopen dagen, veel blauwe plekken opgelopen, mezelf geprikt met een naald, deur keihard tegen mijn hand gekregen, kruiwagen op mijn hak gekregen, etc. Maar desalniettemin blijft het werk nog steeds leuk om te doen, gewoon doorgaan en niet teveel bij na denken!
Gister met Simon, die oorspronkelijk uit Tanzania komt, op de tractor gezeten en geleerd over het voer wat de geiten krijgen, hoe dit eruit ziet en hoe dit in de voermachine (die achter de tractor zit) gemalen wordt. Interesting!

De hondjes hebben het ook erg fijn met mij, ze komen meteen als ik fluit en ze lopen me achterna alsof ik hun roedelleider ben haha xd. Erg leuk!

Het weer vandaag en gisteren was heerlijk, lekkere temperatuur, begin er nu al steed meer aan te wennen. Gisteravond nog een wandeling gedaan, prachtige route gelopen, over een dun pad, maar erg mooi! Even lekker eruit, muziek aan en hoofd ff leeg maken. Daarna weer de ronde gedaan langs de drachtige geiten om te kijken of er nog afgelammerd was.

Zometeen zal ik nog ff douchen en daarna nog ff de stad, Coruche, in om daar ff met andere Nederlanders een biertje te drinken. Morgen de stad ook weer in, want dan is er een soort van braderie, omdat dit hele weekend in het teken staat van de ´kurk´. Hier groeien namelijk bomen met kurk en hier worden dingen van gemaakt en dit weekend is daar dus een feest van. Ik ben benieuwd! Ik hou jullie op de hoogte;)

Liefs Esther

  • 31 Mei 2015 - 13:26

    Pake Kingma:

    Lieve Esther,

    Bedankt voor jouw leuke verslagen over jouw belevenissen, heel mooi!
    Fijn dat je het zo snel zo naar je zin hebt en dat jouw werkgever snel door had dat dit helemaal jouw ding is!
    Anders waren zij niet met een gerust hart een paar dagen weggegaan. Super!
    Je treft het ook helemaal met die prachtige honden, jammer dat je niet 1 mee kunt nemen naar huis denk ik.
    Het is daar wel hoog zomer zeg, met zulke hoge temperaturen, dat valt niet mee voor ons Nederlanders, maar hopelijk went het snel.
    Met Beppe en mij gaat het redelijk. Beppe haar geopereerde oog is het nog steeds heel goed, dus komende week achter een nieuwe bril aan, dan kan ze ook weer goed lezen.
    Met mij gaat het redelijk, als ik mij maar rustig houd. 9 Juni moet ik naar de Cardioloog en bloedprikken en een echo. Ben benieuwd!
    Leuk om zo samen een skypegesprek te voeren hè? Ypie vond het ook leuk.
    Nog een paar weken, dan komen ze deze kant al op!
    Voor nu veel liefs en groeten en tot skype of mail.
    Beppe en Pake.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hee, mijn naam is Esther Wijma en ik ben 24 jaar. Voor mijn opleiding ga ik voor 5 weken naar Portugal om daar op een geitenmelkerij bedrijf ervaring op te doen! Via deze site hou ik jullie op de hoogte van mijn belevenissen, veel plezier met het lezen van mijn verhalen!

Actief sinds 22 Mei 2015
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 4088

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: