Lissabon it is! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Esther Wijma - WaarBenJij.nu Lissabon it is! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Esther Wijma - WaarBenJij.nu

Lissabon it is!

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Juni 2015 | Portugal, Lissabon

Goedemiddag allemaal,

De tijd vliegt voorbij. Zo zat ik gisterochtend nog in de bus richting Lissabon en nu ben ik er alweer een dag!
De afgelopen dagen op de boerderij heb ik ook nog het nodige meegemaak, dus laat ik daar eerst maar mee beginnen.
Woensdag begon de dag zoals elke werkdag, dit keer waren er al aardig wat lammeren geboren die gebvoerd moesten worden. Daarna en ondertussen (wanneer de melk nog warm moest worden in heet water) ben ik weer gaan schoonmaken, en ik moet zeggen dat dit steeds sneller gaat en ik er al meer aardigheid in begin te krijgen, want ja het is niet het meest leuke klusje om te doen! Maar het moet nou eenmaal wel gebeuren. Na de pauze weer de melkmachine schoongemaakt en sommige nieuwe lammetjes aangezet om te drinken en andere die er langer inzaten ook nog aangezet wanneer ik vond dat hun buikje niet echt vol genoeg was.

In de middag ben ik weer even mijn bed ingedoken, want ik was wel toe aan een powernap. Voor de zekerheid mijn wekker maar gezet op een uur, want ik ken mezelf en anders kan het zo zijn dat ik een paar uur later pas wakker word en dat is natuurlijk niet de bedoeling! Maar een half uur later werd er op mijn deur geklopt en de eerste gedachte die ik had, was, neeeee ik heb me toch niet verslapen he! Maar gelukkig dat was niet het geval, want de buurvrouw Maria (de schoonzus van Marianne en Paul dus) vroeg zich af of ik ook mee wilde naar de landbouwbeurs ergens in de buurt. Als ik dat wilde dan moest ik me een kwartier later melden. Oftewel, hup uit bed, kleren aan en Marianne zoeken. Want ik had met haar afgesproken om koeienbiest bij andere Nederlanders te halen en daarna voor een boodschap te gaan. Wat betreft Marianne was het goed als ik mee ging naar de landbouwbeurs. Dus zo gezegd, zo gedaan.
Het was ongeveer 45 minuten rijden toen we aankwamen op een bompvolle parkeerplek, het was ontzettend druk! Dit ook omdat deze woensdag een soort feestdag oid was waarbij de mensen een ´vrije´ dag hadden, des te meer reden om naar de beurs te gaan.
De bedoeling was dat we op de beurs zouden gaan staan en de geitenkaas zouden promoten, alleen wist Maria niet waar we heen moesten, dus ik had al bijna de hele beurs gezien voordat we stand hadden bereikt. Het grappige was dat we Willy (de man van maria) tegen kwamen en die had het in 1 keer gevonden en zat al te wachten op ons haha:P binnen in de hal was het erg benauwd, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb eerst geholpen met het klaar zetten van de spullen en even later ben ik de beurs ook over gegaan. Eerst buiten alles bewonderd en daarna langs allemaal eettentjes door naar de verschillende hallen. Leuk om hier zo rond te lopen! Nog een glas (met print van het festival erop) gekocht en hiermee kon ik bij allemaal standjes wijn proeven. Maar ik kon wel merken dat ik het niet echt meer gewend was en ik had veel te weinig gegeten, dus het sloeg in als een bom! Maar lekker was het wel:) daarna weer terug naar de stand, waar ik nog met de burgemeester van Coruche en mensen in klederdracht op de foto ben geweest, super leuk! Als afsluiter zijn we nog uit eten geweest in een plaatsje daar in de buurt, erg gezellig en lekker! Met voor het eerst deze stage een sangria:D!

Donderdag weer een normale werkdag gehad, dezelfde dingen gedaan als anders. Maar nu allee wel de hokken van de lammerenstallen uitgemest, dus wel even druk bezig geweest. ´s Avonds nog een kleine boodschap gehaald voor het weekend en toen vroeg opbed, want ik was kapot!

Lekker geslapen en ik werd wakker met een goed gevoel, want ja ik ging naar Lissabon, alleen, woehoeee! Laatste spullen nog bij elkaar gepakt, doei gezegd tegen de medewerkers en toen kon het volgende avontuur maar beginnen;) rond 8.40 ben ik vertrokken met de bus uit Coruche, die me regelrecht naar Campo Grande in Lissabon heeft gebracht. En toen was het zoeken, want ja, waar moest ik heen om de metro te pakken en waar kon ik ergens naar de wc. Dit dus maar even gevraagd bij een cafeetje op het station. Die wisten mij goed te vertellen waar ik heen kon. Alleen toen was het volgende probleem er, hoe moest ik een kaartje kope en waar. Want ja, ik wilde een kaartje waar de ik de hele dag mee kon rijzen, maar alles stond er in het Portugees op, dus dat werd em niet. Maar in de rij gaan staan voor de informatiebalie en die kon me verder helpen. Met het kaartje door de poortjes gegaan en de metro gepakt (moest eerst nog wel even goed kijken welke metro ik moest pakken:P)
Maar met gezond verstand kom je vaak een heel end, dat blijkt wel weer!

Aangekomen op het metrostation van Baixa-Chiado ben ik maar links afgeslagen, want ik had werkelijk waar geen idee welke kan ik op moest. Mijn gevoel zei links, dus deed ik dat maar. Heel end gelopen, helemaal naar boven en toen weer naar beneden, want ik had op een gegeven moment de goede straat te pakken, alleen was ik boven en moest ik naar beneden, naar nummer 2. Uiteindelijk dus toch het hostel kunnen vinden en hier hebben ze me verder kunnen helpen, door mij de sleutel te geven en me het hostel te laten zien, en ook de toilet zodat ik dan toch eindelijk naar de toilet kon haha xD. Mijn koffer achtergelaten en daarna de stad wezen verkennen, oftewel lopen, lopen en nog eens lopen hihi:P uitgekomen bij de rivier de Taag. Hier heerlijk aan het water gezeten en mijn laatste aardbeitjes opgegeten. Daarna een restaurant opgezocht om wat te eten, want het was inmiddels alweer rond 1 uur. Heerlijk genoten van mijn chicken wings, nomnomnom:D! Daarna weer verder mijn weg vervolgd, langs de Taag gelopen en daarna weer opweg naar het hostel. Maar was alweer verdwaald, ik had echt geen idee waar ik was, totdat ik het metrostation van Rossio zag en toen wist ik weer wat ik moest, want vanaf daar kon ik met de metro naar Baixa-Chiado. Eind goed, al goed dus. Vanuit de metro eerst wat boodschappen gehaald in de buurt, want hier was ik eerder die dag ook al langs gelopen, dus dan kon ik ook niet verdwalen. Daarna even lekker gerelaxed in het hostel en later mijn eten hier klaar gemaakt. Vanwege mijn moehei ben ik nog even opbed gaan liggen en daarna heb ik me omgekleed en ben ik de stad ingegaan, opweg naar de optocht. Hier had ik me meer van voorgesteld, ik heb er wel een uur gestaan maar toen had ik het echt wel gezien. Je moest namelijk steeds heel lang wachten voordat de volgende groep voorbij kwam. Maar dichtbij hoorde ik leuke muziek weg komen dus daar ben ik maar heen gegaan. En wat ben ik blij dat ik deze keuze heb gemaakt! Super gezellig daar, leuke sfeer en leuke muziek. Meegelopen in de polonaise en lekker staan dansen op de muziek! Heerlijk:D! Rond kwart voor 12 richting de metro gegaan, want anders kon ik niet meer reizen haha :P eerste metro zat bommetjevol dus ik heb maar gewacht op de volgende. Hier was het iets rustiger gelukkig. Helaas pakte ik de verkeerde uitgang op het station, omdat ik dacht dat dit geen consequenties zou hebben, maar wel dus...weer verdwaald, drie keer op rij dus vandaag! Maar ik had wel geluk, want er kwam nog een groep getrouwde mensen voorbij, en die had ik anders gemist natuurlijk.
Samen met mijn gezonde verstand en de kaart van Lissabon heb ik het hostel uiteindelijk weer gevonden (en weer had ik rondjes gelopen in de stad hihi). Mijn tanden gepoetst en daarna ook mijn bed ingedoken.

Een nieuwe dag is aangebroken, zaterdag 13 juni. Nog niet zoveel uitgevoerd vandaag, Eerst ontbeten rond 9 uur, heerlijk en meer dan genoeg! Daarna weer eventjes mijn bed ingedoken en nu dus druk aan het typen. Het is weer een lang verhaal geworden, ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen;)!

Liefs Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hee, mijn naam is Esther Wijma en ik ben 24 jaar. Voor mijn opleiding ga ik voor 5 weken naar Portugal om daar op een geitenmelkerij bedrijf ervaring op te doen! Via deze site hou ik jullie op de hoogte van mijn belevenissen, veel plezier met het lezen van mijn verhalen!

Actief sinds 22 Mei 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 4092

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: