Werkdag 2 en 3 - Reisverslag uit Coruche, Portugal van Esther Wijma - WaarBenJij.nu Werkdag 2 en 3 - Reisverslag uit Coruche, Portugal van Esther Wijma - WaarBenJij.nu

Werkdag 2 en 3

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 Mei 2015 | Portugal, Coruche

Hallo allemaal,

Gister ging de dag zomaar om, heb weer veel mogen en kunnen doen. ´s Ochtends mocht ik helpen om het pasgeboren bokje koeienbiest te geven. Daarna is mij uitleg gegeven over de gang van zaken wat betreft het voeren van de geiten. Want een pasgeboren geit krijgt hier kunstbiest, waar de bok dus 2x koeienbiest krijgt, omdat deze moet groeien. Dit alles heb ik maar even genoteerd op een vel papier;)
Daarnaast heb ik weer geholpen bij het vaccineren van dit keer 1000 geiten, deze werden gevaccineerd tijdens het melken. Mijn taak hierbij was om een bakje aan te geven waar de gebruikte spuitjes in konden en een bak met nieuwe spuitjes. Op een gegeven moment ging de injectiespuit kapot, dus kreeg ik een nieuwe taak. Nu ging het weer op de `ouderwetse` manier, namelijk de injectievloeistof in een spuit doen en daarna een wegwerp injectienaaltje erop doen. En ook de gebruikte naaldjes er weer af halen. Was wel leuk werk om te doen! Ondertussen wanneer er tijd over was, heb ik nog kunnen helpen met het melken van de geiten.

Hierna heb ik lekker even een douche genomen, dat mocht ook wel na al het harde werken vandaag. Me in een jurkje geheisd, me opgemaakt en daarna konden we gaan. Met de familie ben ik even wat in de stad wezen eten. En lieten ze nu net als specialiteit KIP hebben, oftewel het lievelingsvlees van mij, jeeej:) het was heerlijk en gezellig!

Vandaag ook weer een dag vol belevenissen. Vannacht zijn er drie dode lammetjes geboren, maar eentje heeft het wel gehaald, een bokje. Deze moest dus vanochtend nog koeienbiest hebben. Daarna weer aan de schoonmaak begonnen, dit bestaat uit het vegen en daarna schoonspuiten van de ruimte rond en in de melkstal. Pittig werkje, zweet me vaak kapot haha xd. Dus maar hopen dat de kilo´s eraf vliegen, zou mooi zijn;)! Maar daarom ben ik hier niet, ik ben hier om te leren en om een nieuwe ervaring op te doen, en tot op heden werk ik hard aan dat doel! Maar ook aan het doel, zelfstandigheid, zelfredzaamheid, en verantwoordelijkheid, want dat wordt er wel van mij gevraagd hier. Zo is de familie nu anderhalve dag weg, morgenavond komen ze weer terug. Ik zorg dus nu voor de honden en daarnaast moet ik steeds even kijken of er al nieuwe lammeren zijn geboren. Wanneer dit zo is, dan moet ik deze verzorgen, waaronder droog wrijven, navel ontsmetten, biest geven, bij een vrouwtje oormerken inzetten. Ik zal straks dus nog even een ronde doen voordat ik mijn bed in duik;) Het melken gaat gewoon door, daar hebben ze personeel voor. Dus rond die tijden ben ik niet helemaal alleen verantwoordelijk, dat scheelt wel wat. Dat mocht er wat zijn, dan kan ik ook altijd nog naar hun gaan.

Voor nu was dit het wel weer even. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om af en toe even wat te lezen:)!

Ciao!

Liefs Esther


  • 28 Mei 2015 - 16:04

    Mem:

    Dag meiske,

    ik was natuurlijk al op de hoogte van het e.e.a. maar vind het erg leuk om alles ook te lezen!! Je hebt het prima naar de zin!
    Succes en veel plezier verder!!

    dikke tut mem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hee, mijn naam is Esther Wijma en ik ben 24 jaar. Voor mijn opleiding ga ik voor 5 weken naar Portugal om daar op een geitenmelkerij bedrijf ervaring op te doen! Via deze site hou ik jullie op de hoogte van mijn belevenissen, veel plezier met het lezen van mijn verhalen!

Actief sinds 22 Mei 2015
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 4095

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: