Aangekomen - Reisverslag uit Coruche, Portugal van Esther Wijma - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Coruche, Portugal van Esther Wijma - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 Mei 2015 | Portugal, Coruche

Hallo allemaal,

Na vroeg op te staan, hebben mem en Peter mij naar Schiphol gebracht. Hier heb ik mijn bagage ingecheckt en daarna hebben we op het panorama terras nog even wat gedronken. Daarna was het dan toch echt tijd om door de douane te gaan. Hier moest ik mijn schoenen uitdoen en werd ik bevoeld bij mijn benen, maar zoals ik al wist, had ik niks te verbergen. Ook mijn tas wilden ze nader bekijken, maar deze kreeg ik hierna ook al snel mee. De tijd vloog voorbij en het was dus zaak om snel te lopen, want ik moest helemaal achterin zijn. Bezweet en al kwam ik aan bij gate B35, waar ik ook meteen kon boarden. Toen ik eenmaal mijn plek had gevonden, kon het echte avontuur maar beginnen.
Een goede vlucht gehad, waar ik nog even wat slaap heb kunnen inhalen. Een gesprek aangegaan met mijn buren, was erg leuk, ze vonden ook dat ik goed Engels sprak. Daarna naar de bagageruimte gegaan om mijn grote koffer op te halen. Waar ik al bang voor was, werd waarheid, want mijn de rits van de koffer was geknapt, dus je kon een deel van mijn bagage zien, maar gelukkig zat er een band omheen, die alles bij elkaar hield.

Bij de uitgang aangekomen, stond Marianne (de eigenaresse van de boerderij) mij al op te wachten met een bordje met mijn naam erop (erg grappig moet ik zeggen haha xd). Hierna alles in de auto geladen en naar de Lidl gereden om hier meteen maar boodschappen voor de hele week te halen. Ik begreep niks van de taal, maar de verpakking was voor mij bekend, dus dat was fijn. Meteen ook maar even aardbeitjes meegenomen, jamjamjam!

Aangekomen op de boerderij hebben we eerst de boodschappen en bagage uitgeladen waarna Marianne en ik even samen wat gegeten hebben. Hierna heeft ze samen met mij de honden eten gegeven (er is een moederhond met 5 pups van ongeveer 6 weken, echt zoooo schattig!). Daarna heeft ze me de lammetjes laten zien die tot nu geboren zijn, dit zijn er nu 4. Eentje daarvan is zeer prematuur en het is maar de vraag of die het gaat redden, maar ik doe zeker mijn best! Marianne heeft me uitgelegd hoe ik de melk voor de geitjes klaar moet maken en daarna heb ik zelfstandig dit aan hun gegeven.
Ter ontspanning heb ik nog even een rondje over de boerderij gedaan en daarna heb ik nog even lekker geknuffeld met de pups.

Omdat ik nog geen tijd had gehad om mijn koffer uit te pakken, heb ik dit deze middag even in alle rust gedaan. Gelukkig doet de rits van de koffer het nog wel gewoon:)! De gekochte aardbeien meteen maar burgemeester gemaakt (en mem, je hebt niks teveel gezegd, wat zijn deze heerlijk!!) Omdat ik nog best moe was heb ik even een knippertje gedaan om daarna weer de lammetjes de fles te geven.

De dochter van de eigenaren is hier nu ook en met haar vriend en een vriendin heb ik nog even gezellig geborreld waarna de eigenaren zelf ook erbij kwamen. Het eten staat nu in de oven dus ik kan bijna aanschuiven.

Ik vermaak me

  • 23 Mei 2015 - 22:29

    Beppe En Pake:

    Klinkt goed allemaal. De opvang en begeleiding wekken vertrouwen!
    Een eigen vakantieverblijf is wel heel luxe hoor.
    jij bent daar wel op je plaats lijkt mij.
    Veel liefs en groeten en straks maar lekker slapen.
    Beppe en Pake

  • 24 Mei 2015 - 12:16

    Mem:

    Goedemorgen meiske, heb je lekker geslapen vannacht? En nu ook alweer aan de slag of mag je nog ff relaxen? Is het wat een mooie omgeving waar je bent?
    Wat heb je al heel wat beleefd in 1 dag en wat klinkt het allemaal positief! Dit gaat helemaal goed komen deze 5 weken

  • 24 Mei 2015 - 12:25

    Mem:

    Hier de rest van mijn bericht: het klinkt ook heel positief hoe je bent opgevangen, moet jou goed doen lijkt mij.
    Voor nu een fijne dag en geniet van alles wat er op je pad komt! Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag ☺.

    Dikke

  • 24 Mei 2015 - 15:42

    Jannie:

    Hi zussie dat klinkt erg goed! Geniet ervan! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Hee, mijn naam is Esther Wijma en ik ben 24 jaar. Voor mijn opleiding ga ik voor 5 weken naar Portugal om daar op een geitenmelkerij bedrijf ervaring op te doen! Via deze site hou ik jullie op de hoogte van mijn belevenissen, veel plezier met het lezen van mijn verhalen!

Actief sinds 22 Mei 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 4105

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: